szerda, február 19, 2014

Fánk

Gyerekkoromban nagyon szerettem a fánkot, s nagymamám gyakran azzal várt, amikor meglátogattuk. Nem emlékszem, hogy anyukám is sütött volna. Ezért úgy gondoltam, hogy sok idő kell hozzá és nem könnyű elkészíteni. (Nálam a gyors és egyszerrű a lényeg, ha receptről van szó. Lassan rájöttem, hogy ez nagyon relativ.)

A rendteremtő oldalon találtam egy receptet ezzel a címmel: Kipróbáltam. Elég egyszerűnek tűnt a recept és az elkészítés, ráadásul a gyerekekkel eddig nem egyszer vásároltunk már fánkot, szeretik. Így elhatároztam, hogy kipróbálom én is. A héten már kétszer készítettem. Nem lesz ez mindig így, csak most az elején. Következik, hogy más fánkrecepteket is elolvassak és kipróbáljak, variáljak.

Tehát a recept.

500 g liszt
egy csomag szárított élesztő vagy egy kis csomag friss élesztő
2 csipet só
2 evőkanál cukor
kb. 3 dl langyos víz.

A friss élesztőt csak elkevertem a langyos vízben a cukorral és összegyúrtam a liszttel, hagytam megkelni (kb. kétszeresére) aztán kiszaggattam és forró olajban megsütöttem s megszórtam porcukorral.

Mielőtt elfogyott volna, az utolsókat sikerült lencsevégre kapnom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...